Köpvillkor

Priser och betalning 

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms
Vi tar ingen frakt eller fakturaavgift.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Alla försök till bedrägerier polisanmäls

Betalningsalternativ

Betalning kan ske på följande sätt:

KLARNA
Kortbetalning sker via säker anslutning och är kostnadsfri

SWISH

Förskottsbetalning
Vill du betala i förskott genom att sätta in beloppet på vårt bankgiro – 5662-8811 - går det också bra. Ange ordernummer och ditt namn. Din order skickas så snart vi får bekräftat att pengarna betalats.

Ångerrätt

Pura of Sweden tillämpar Konsumentköplagen (1990:932) och Lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal. Enligt lagarna har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Du har full rätt att byta till annan produkt, annan färg eller ångra ditt köp helt inom 14 dagar. Innan du returnerar ditt paket kontakta oss via email: puraofsweden@gmail.com.se för information om hur du går till väga.

Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så krediterar vi ditt köp alternativt sätter in pengar på ditt konto på varuvärdet. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

För tillklippta metervaror som returnerats eller som inte hämtats ut debiteras en tillskärningskostnad på 50 kr. 

Privat Policy 

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter.I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

Leveranser 

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Fraktkostnad inom Sverige 

Vi tar ingen fraktkostnad 

Dina varor levereras som brev eller paket beroende på vikt och storlek.

Vi anlitar posten och DHL Servicepoint.
Tyngre och skrymmande paket skickas med DHL.
Ditt paket kommer för uthämtning hos DHLs utlämningsställe på din ort.
Mer om detta kan du läsa på www.servicepoint.se

Alla försändelser aviseras, var därför noggrann med att ange rätt mobilnummer och rätt mailadress. För att hämta ut ditt paket behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Du kan alltid följa din försändelse genom länken ”Spåra min försändelse” som du får i din orderbekräftelse. Alla paket ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta under Outlösta paket

För utlandsfrakt kontakta oss för prisuppgift.

 

Outlösta paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 100 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under två veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 100:-


Returer och byten
Du betalar själv din returfrakt tillbaka till oss utom om varan är defekt.                            
Returer skall skickas i väl emballerat skick till: H66 i Hbg AB/Pura, Karl X Gustavs G 66, 254 40 Helsingborg. Varan skall vara oanvänd och returneras i eventuell originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så sätter vi in pengar på ditt konto på det aktuella varuvärdet.

Reavaror bytes ej.

För tillklippta metervaror som returnerats eller inte hämtats ut debiteras en tillskärningskostnad på 50 kr.

Transportskada

Är varan vid mottagandet transportskadad skall Du omedelbart anmäla detta till Posten, DHL eller utlämningsstället.

Reklamationer

Skulle varan vid uppackning visa sig vara skadad eller defekt kontakta puraofsweden@gmail.com omgående för vidare instruktioner och information.

Reservationer

Vi reserverar oss för att våra produkter ibland kan ha utgått ur våra leverantörers sortiment utan att vi fått vetskap om detta. Vid restnotering hos våra leverantörer kan det dröja någon vecka innan varan kommer i lager igen. Självklart meddelar vi alltid dig om leveranstiden för din beställning blir försenad.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Om du har frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på puraofsweden@gmail.com